7:00- 8:00 Schodzenie się dzieci. Kontakty indywidualne. Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy
dzieci. Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjno – manipulacyjne
8:00- 8:30 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe ( np. rozwijające percepcję
wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Rozmowy ukierunkowane na potrzeby i zainteresowania
dzieci. Prace porządkowe.
8:30- 8:45 Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe w toalecie.
8;45- 9:15 Śniadanie.Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku.
9:15- 10:30 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą w przedszkolu lub środowisku
społeczno -rzyrodniczym. Zabawy dydaktyczne, ruchowe, tematyczne, pobyt na świeżym powietrzu,
imprezy okolicznościowe, wycieczki.
10:30- 11:20 Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu( ogród przedszkolny, park, boisko) lub
w sali(podczas niesprzyjającej pogody), ćwiczenia gimnastyczne lub ogólnorozwojowe,zabawy
ruchowe.
11:20- 11: 30 Przygotowanie do obiadu.
11:30- 12:00 Obiad. Kształtowanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków, poznawanie smaków
nowych potraw, czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
12:00- 12:15 Relaksacja i wizualizacja. Słuchanie bajek, opowiadań z literatury dziecięcej, muzyki
relaksacyjnej, wyciszenie.
12:15- 12:50 Zabawy dydaktyczne, utrwalające poznanych piosenek. Zabawy dowolne w sali lub
ogrodzie. Zabawy integracyjne. Dowolna działalność dzieci.
12:50- 13:00 Przygotowanie do obiadu.
13:00- 13:30 Obiad. Kształtowanie nawyków kultury spożywania posiłków, poznawanie smaków
nowych potraw, czynności porządkowe, higieniczne,i samoobsługowe.
13:30- 15:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do możliwości i potrzeb. Zabawy
ruchowe i dowolne na placu zabawi w sali, zajęcia o charakterze wychowawczym, prace porządkowe.