PROJEKTY W KTÓRYCH BIERZEMY UDZIAŁ / PROJEKTY W KTÓRYCH BIERZEMY UDZIAŁ / Sprawozdanie z projektów sem. II

 Projekty :

„Sportowa wyprawa” to ogólnopolski projekt edukacyjny, którego zadaniem jest rozbudzanie sportowych zainteresowań dzieci oraz upowszechnianie aktywnego i zdrowego stylu życia. Projekt zgłębia 7 priorytetu MENiU związanego z aktywnością fizyczną.  Cele projektu: systematyczne poznawanie przez dzieci dyscyplin sportowych, realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w zakresie aktywności fizycznej, rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w licznych ćwiczeniach i zorganizowanych przedszkolnych olimpiadach, kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań, rozbudzanie proaktywnych zachowań zdrowotnych wychowanków,  doskonalenie umiejętności dzieci w zakresie motoryki dużej i małej , rozwijanie wśród dzieci samodzielności i motywacji do działania, upowszechnianie zachowań fair play.

W pierwszym semestrze zrealizowane moduły : Zimowe Zawody, Wiosna, Wiosenny Zawody, Lato. Projekt zrealizowany w całości. Zakończył się otrzymaniem certyfikatu. Projekt zrealizowały wszystkie grupy.

 

 

,,Bajkowa Wyprawa cz. 2”.

 „Bajkowa wyprawa” autorstwa Pani Agaty Janus, to ogólnopolski projekt edukacyjny, którego zadaniem jest rozbudzanie zainteresowań dzieci literaturą klasyczną, upowszechnianie czytelnictwa, a także kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno. „Bajkowa wyprawa cz. 2” to zaproszenie dzieci do świata klasycznych bajek, do poznawania postaci, postaw, przygód bajkowych bohaterów, do różnorodnych aktywności związanych z bajkami osadzonych w podstawie programowej i priorytetach MEiN. 

Celem projektu było: systematyczne poznawanie przez dzieci bajek z zakresu literatury klasycznej, realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w oparciu o literaturę klasyczną, kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań

rozwijanie postrzegania i rozróżnia zachowań dobrych i niewłaściwych, doskonalenie umiejętności komunikowania się, w tym posługiwania się pełnymi zdaniami i tworzenia spójnych wypowiedzi, poszerzanie słownictwa dzieci, rozbudzanie wyobraźni, kreatywności i twórczego myślenia wychowanków, doskonalenie umiejętności słuchania oraz wykonywania zadań w skupieniu, . rozwijanie wśród dzieci samodzielności i motywacji do działania

Projekt zrealizowały wszystkie grupy.  W drugim  semestrze zrealizowane moduły :– Lampa Alladyna, - Śpiąca Królewna,– Piękna i Bestia, – Pinokio,– Księżniczka na ziarnku grochu, –Wilk i siedem koźląt, –Brzydkie Kaczątko, Królowa Śniegu. Projekt zrealizowany w całości. Zakończył się otrzymaniem certyfikatu.

 

,,Cztery pory roku”.

Cele projektu:

Kształtowanie poczucia przynależności do środowiska lokalnego, więzi z najbliższym środowiskiem;

Poznanie najbliższego otoczenia i specyfiki regionu; 

Rozwijanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury regionalnej;

Integracja ze środowiskiem lokalnym;

Rozwijanie wartości rodzinnych związanych z wartościami kulturowymi wspólnoty lokalnej;

Poznawanie walorów krajoznawczych i turystycznych własnego regionu;

Dostrzeganie specyfiki przyrodniczej najbliższej okolicy;

Kształtowanie kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych;

Rozwijanie aktywności twórczej i kreatywności uczniów;

Kształtowanie umiejętności pracy w grupie.

Projekt zrealizowały wszystkie grupy.  W drugim  semestrze zrealizowane Zima, Wiosna, Lato.  Projekt zrealizowany w całości. Zakończył się otrzymaniem certyfikatu

  • Data aktualizacji: 2025-02-21 10:09
  • |
  • Licznik odwiedzin: 837 079