Mamy przyjemność ogłosić, że koło naukowe klasy I „Ignasie w pierwszej klasie” rozpoczyna swoją fascynującą przygodę w ramach programu Być jak Ignacy. Czeka nas wiele eksperymentów i doświadczeń oraz zdobywanie wiedzy w interesujący sposób z różnych dziedzin nauki. Poznamy wybitnych polskich naukowców oraz sami będziemy próbować podążać ich śladami.
W zimnym miesiącu styczniu rozgrzewała nas energia słoneczna związana z zadaniami projektu „Być jak Ignacy”. Pierwszym zadaniem, z którym zmierzyli się uczniowie klasy II było sprawdzenie, która woda będzie cieplejsza po umieszczeniu szklanki z wodą na parapecie. Jedna ze dwie szklanki z wodą były postawione na białych kartkach (jedna z nich została umieszczona w woreczku foliowym), jedna na czarnej. Po upływie godziny dzieci mierzyły temperaturę wody. Najniższą temperaturę miała woda postawiona na białej kartce bez woreczka foliowego.
Do przygotowania drugiego doświadczenia musieliśmy się wcześniej przygotować i stworzyć „słoneczną mikrofalówkę”. Została ona ustawiona na parapecie i naświetlana lampką. W „mikrofalówce” umieszczono pianki spożywcze oraz czekoladowego mikołajka. Po dłuższym działaniu ciepła produkty te zaczęły ulegać stopniowemu roztapianiu.
Następnym zadaniem było stworzenie przez uczniów reklamy fotowoltaiki. Podczas omawiania reklam zwracaliśmy uwagę na plusy i minusy fotowoltaiki.
Również ciekawym doświadczeniem było ładowanie smartfona słoneczną ładowarką. Sprawdzaliśmy stan naładowania urządzenia przed użyciem ładowarki i po jej użyciu.
W ostatnim zadaniu uczniowie wrzucali do pudełka zapisane pytania dotyczące fotowoltaiki. Pudełko krążyło wśród uczniów, a na hasło „stop” dziecko, które miało w tym czasie pudełko próbowało odpowiedzieć na wylosowane pytanie.
Zajęcia na pewno dodały uczniom trochę energii i wprowadziły do zimowej aury trochę słońca.