Przedszkole

Sprawozdanie SEM. II. Reazlizacja Projektów: „Sportowa wyprawa” ,,Przedszkole Młodych Patriotów”, „Zdrowe życie i pierwsza pomoc dla przedszkolaka”, „Kolorowe Uczucia Gucia”, Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Projekty :

„Sportowa wyprawa” to ogólnopolski projekt edukacyjny, którego zadaniem jest rozbudzanie sportowych zainteresowań dzieci oraz upowszechnianie aktywnego i zdrowego stylu życia. Projekt zgłębia 7 priorytetu MENiU związanego z aktywnością fizyczną. Projekt realizowany na sali gimnastycznej pod przewodnictwem nauczyciela wf Jana, Jędrychowskiego.

Cele projektu: Systematyczne poznawanie przez dzieci dyscyplin sportowych. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w zakresie aktywności fizycznej. Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez udział w licznych ćwiczeniach i zorganizowanych przedszkolnych olimpiadach. Kształcenie postaw współpracy z rówieśnikami podczas realizacji zadań. Rozbudzanie proaktywnych zachowań zdrowotnych wychowanków · Doskonalenie umiejętności dzieci w zakresie motoryki dużej i małej. Rozwijanie wśród dzieci samodzielności i motywacji do działania. Upowszechnianie zachowań fair play.

W drugim semestrze zrealizowano moduły: Wiosna, Lato.

 

,,Przedszkole Młodych Patriotów”, celem projektu jest   krzewienie wśród dzieci postaw patriotycznych w kontekście historii państwa i narodu polskiego,  kształtowanie świadomości własnej roli społecznej, poznawanie zwyczajów, tradycji oraz historii i przyrody w zakresie dostępnym najmłodszym, poznawanie zwyczajów, tradycji oraz historii i przyrody w zakresie dostępnym najmłodszym, wzmocnienie relacji łączących dziecko z jego rodzinnym miastem, regionem, krajem, wzmocnienie relacji łączących dziecko z jego rodzinnym miastem, regionem, krajem, nabywanie poczucia przynależności narodowej. W pierwszym semestrze zrealizowano  moduł:  Pogadanka nt. Postaw patriotycznych oraz roli patriotyzmu lokalnego.

 

„Zdrowe życie i pierwsza pomoc dla przedszkolaka” to inicjatywa
skierowana do dzieci w wieku od 3 do 6 lat, mająca na celu kształtowanie prozdrowotnych
nawyków, rozwijanie sprawności fizycznej oraz wprowadzanie dzieci w podstawowe zasady
udzielania pierwszej pomocy. Projekt opiera się na idei wczesnego wdrażania zdrowych
zachowań i umiejętności, które są kluczowe dla rozwoju zdrowego stylu życia już
od najmłodszych lat. W młodym wieku nawyki te kształtują się najszybciej, a wprowadzenie
ich w przystępnej, zabawowej formie może mieć długofalowy wpływ na przyszłość dzieci.
Wiek przedszkolny to czas dynamicznego rozwoju fizycznego i emocjonalnego. Dzieci w tym
okresie są bardzo ciekawe świata, a jednocześnie uczą się przez zabawę i działanie. Projekt
„Zdrowe życie i pierwsza pomoc dla przedszkolaka” został stworzony z myślą o potrzebach
edukacyjnych i rozwojowych dzieci w tym wieku, a jego struktura i metodyka odpowiadają na te potrzeby. Poprzez interaktywne zajęcia, warsztaty i ćwiczenia, dzieci uczą się zdrowego
odżywiania, higieny, aktywności fizycznej oraz reagowania w sytuacjach awaryjnych, co
stanowi fundament dla ich dalszego rozwoju. W pierwszym semestrze zrealizowano trzy moduły.  W drugim  semestrze zrealizowano modułu: Zdrowie psychiczne, Podsumowanie projektu- Prezentacja zdobytej wiedzy.

 

 

„Kolorowe Uczucia Gucia”. Projekt ten jest odpowiedzią na trudności dzieci w nazywaniu, rozpoznawaniu i radzeniu sobie z emocjami. Głównym celem jest ułatwienie dzieciom pokonania tych trudności ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie z wykorzystaniem prostych zabaw, metod aktywizujących i nowoczesnych technologii. W drugim semestrze zrealizowano moduły: Gucio się obraża, Gucio boi się, Gucio wierzy w siebie, Gucio nie może się skupić, Gucio uczy się słuchać.

 

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa.

Celem programu jest  rozwój czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek i promowanie postaw proczytelniczych. - program rządowy, którego celem jest wsparcie i promocja czytelnictwa w Polsce. Dzięki programowi możliwy jest zakup książek. Program wspiera zakupy nowości wydawniczych dla dzieci, w tym książek obrazkowych i mówionych. 

Działania obejmują również przedszkola realizowanie różne działania, takie jak czytanie głośne, spotkania z autorami, konkursy literackie, oraz tworzenie "Kącików książki" w każdej grupie. Program zachęca przedszkola do współpracy z rodzicami w zakresie czytelnictwa, np. poprzez wspólne czytanie, prelekcje dla rodziców na temat terapeutycznej wartości książek. W tym semestrze zostały zakupione książki do placówki.