25 kwietnia w naszej szkole odbyło się spotkanie uczniów klas I – III z pielęgniarką szkolną Panią Pauliną Rozmus.
Pani Paulina posługując się prezentacją multimedialną przypomniała i poszerzyła wiedzę uczniów na temat higieny osobistej. Uświadomiła dzieciom, że przestrzeganie zasad higieny ciała jest bardzo ważne bo w ten sposób chronimy swój organizm przed różnymi chorobami i czujemy się świeżo. Przypomniała o codziennych czynnościach higienicznych takich jak: mycie zębów, rąk, całego ciała, zmianie bielizny, czystości włosów i paznokci. Pani Paulina zwróciła również uwagę na aktywność ruchową, właściwe odżywianie i odpowiednie ubranie stosowne do pogody.
Odpowiadając na pytania uczniów opowiedziała o swoim zawodzie, na czym polega praca pielęgniarki i co trzeba zrobić, aby taki zawód wykonywać.
Bardzo dziękujemy Pani Paulinie Rozmus za ciekawe spotkanie i poświęcony nam czas.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia. Jego celem jest podnoszenie społecznej świadomości na temat tego zaburzenia. W każdej klasie zostały przeprowadzone zajęcia mające na celu podniesienie świadomości naszych uczniów na temat autyzmu. Uczniowie, oprócz pogadanki, wzięli udział w projekcji filmów: „Animacje o autyzmie”, „Amazing things happen” oraz „Autyzm wprowadza zmysły w błąd”, które miały uświadomić im, że osoby w spektrum autyzmu w inny sposób odbierają bodźce płynące z otaczającego nas świata. Następnie uczniowie wykonali plakaty dotyczące kształtowania tolerancyjnych postaw oraz promowania wiedzy o autyzmie. Przeprowadzono także akcję „Zaświeć na niebiesko”. Na znak solidarności z osobami w spektrum autyzmu uczniowie mieli ubrać się na niebiesko, napisać coś miłego na kartce, narysować lub wyciąć niebieskie serce, a w sercu wpisać jedno z wielu ważnych haseł, np.: AKCEPTACJA, SOLIDARYZM, ZROZUMIENIE, SZACUNEK, POMOC, EMPATIA – wartości, które powinniśmy promować nie tylko w kwietniu, ale przez cały rok. Mamy nadzieję, że akcje przeprowadzone w naszej szkole pomogły uświadomić i zrozumieć uczniom, czym jest autyzm oraz uwrażliwić na potrzeby osób dotkniętych tym zaburzeniem.
22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Po raz pierwszy odchodzono go w Stanach Zjednoczonych w 1970r., natomiast w Polsce po raz pierwszy zorganizowano Dzień Ziemi w 1990r. W tym dniu łączymy się z całym światem w obronie największego dobra, wspólnego domu całej ludzkości – planety Ziemi.
W tygodniu poprzedzającym Dzień Ziemi w naszej szkole odbyło się wiele działań związanych z propagowaniem haseł dotyczących ochrony naszej planety. Dzieci wykonały plakaty „Jak dbać o Ziemię”, stroje z „nietypowych materiałów” oraz wzięły udział w akcji #SprzątamyDlaPolski.
Uczniowie klasy I i V przygotowali program słowno-muzyczny, pod kierunkiem p. Wioletty Pytlarz i p.Teresy Gołek, którego celem było przypomnienie wszystkim o tym, jak ważna jest ochrona środowiska, co możemy zrobić aby pomóc Ziemi i się z nią zaprzyjaźnić.
Po części artystycznej odbył się Pokaz Mody ekologicznej, który miał uświadomić dzieciom sposobów wykorzystania surowców wtórnych. Uczestnicy wykazali się niezwykłą kreatywnością i poczuciem humoru.
Zadbajmy wspólnie o uśmiech Ziemi, bo jest ona gwarancją naszego życia.
„Żeby Ziemia była piękna, potrzeba niewiele…..
Tylko o nią dbajmy młodzi przyjaciele !
Jak co roku włączyliśmy się w ogólnopolską akcję #SprzątamydlaPolski. Nasi uczniowie zaopatrzeni w odpowiedni sprzęt wyruszyli na ulice Sidziny i… tak naprawdę nie mieli czego sprzątać. Zebrali wyjątkowo mało śmieci, co świadczy tylko o tym, że mieszkańcy Sidziny dbają o swoją wieś. DZIĘKUJEMY!!!
Dnia 16 kwietnia uczniowie naszej szkoły udali się na wycieczkę szkolną do Wrocławia. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Przyrodniczego. We wrocławskim Muzeum Przyrodniczym zasoby muzealne gromadzone są od 1811 roku. Pracownicy Muzeum zbierają materiały zoologiczne i botaniczne przede wszystkim podczas prowadzonych przez siebie naukowych badań terenowych oraz przez organizowanie wypraw naukowych do różnych części świata. Mogliśmy tam podziwiać kolekcje: bezkręgowców, owadów, ptaków, ssaków, ryb, gadów, płazów oraz herbarium. Największe wrażenie zrobiły na dzieciach potężne szkielety zwierząt – zwłaszcza mierzący 15 m długości szkielet młodego płetwala błękitnego. Każdy znalazł tu coś dla siebie. Pan przewodnik przekazał dzieciom bardzo wiele ciekawostek dotyczących poszczególnych zwierząt.
Drugim etapem wycieczki była wystawa klocków Lego w szklanym wieżowcu Sky Tower. Dzieci mogły tu podziwiać ponad 100 makiet zbudowanych z 7 milionów klocków Lego. Największe wrażenie zrobił inspirowany statkiem kosmicznym Sokół Millennium o długości 7 metrów. Uczniowie spotkali się tutaj również z modelami wzorowanymi na najpopularniejszych bohaterach bajek, filmów i gier komputerowych, perełki światowej architektury, słynne obrazy i nawet konsole do gier. Po zwiedzaniu wystawy dzieci mogły tworzyć swoje własne budowle w miejscu do tego wyznaczonym oraz obserwować roboty z klocków Lego.
Dzieci wróciły do domu pełne wrażeń, nowej zdobytej wiedzy oraz nowych doświadczeń.